Dizajnéri zachraňujú planétu znižovaním produkcie

V tom čase sa Schumacherove myšlienky považovali za radikálne, ale postupne sa uchytili v oblasti kuchyne, kde by nadradenosť lokálne vypestovaných paradajok bola menej spochybňovaná ako bledé, vodové plody dovezené z cudziny a dozreté pod umelým svetlom v supermarkete. Navyše mnohí, ktorí sú ochotní zaplatiť 5$ za malú fľašku nápoja kombucha stále nakupujú „rýchlu módu“ neobmedzene. Proces prijímania len najčistejších ingrediencií v mene zdravého životného štýlu sa prakticky stal svetským vyznaním, ale pokiaľ ide o naše šatníky, mnohí majú tendenciu privierať oči.

obchod

Za posledné desaťročie sa značky ako Frank And Oaka Eileen Fisher stali viac ekologickejšie a zmiernili svoj dopad na životné prostredie prostredníctvom používania len organickej bavlny, opravy staršieho oblečenia alebo prevzatia zodpovednosti za svoje odevy na konci ich životného cyklu. Žiadna z týchto dobre mienených metód však nehovorí o  dôvode, prečo sme v tomto neporiadku na prvom mieste, prečo produkujeme veci vo veľkom. Podľa časopisu Forbes ako spoločnosť nakupujeme o 400% viac oblečenia ako pred dvadsiatimi rokmi. Zmeniť to môžeme tým, že začneme produkovať menej.

výloha

„Cítim, že je toho na svete príliš veľa. Všetkého máme príliš veľa a je to desivé,“ hovorí dizajnér Matty Bovan, ktorý vytvára farebné neošamanské odevy. Verí, že mladí dizajnéri nebudú produkovať tisíce odevov. Namiesto toho, aby sa stal sa stratosféricky úspešným dizajnérom, ktorý má za úlohu navrhnúť viacero zbierok ročne, strategicky stavia svoje podnikanie, aby sa vyhol tvorivému vyčerpaniu a nadmernému hromadeniu vecí. „Snažím sa pochopiť, čo znamená byť kreatívnym v roku 2018, a ako to vytvoriť niečo hodnotné,“ hovorí.

molo

Bovanov biznis funguje podobne ako Mona Kowalska, dizajnérka značky A Détacher, ktorá odmietla stále zrýchľujúce sa tempo priemyslu, ktoré si od dizajnérov vyžaduje, aby chrlili kolekcie na požiadanie.

Vivienne Westwoodzase tak dizajnérov ako aj spotrebiteľov, aby kupovali menej a vyberali si pozorne.

Dizajnéri zachraňujú planétu znižovaním produkcie
Ohodnoťte příspěvek