Šport a peniaze

V súčasnosti je šport využívaný na komerčné účely, je to veľký biznis, v ktorom sa točia nepredstaviteľné peniaze.
Športové kluby sú vlastne továrňami na generovanie zisku. A športovec v klube je zamestnanec, ktorý za to berie peniaze.
Špičkoví športovci zarábajú sumy, o ktorých sa normálnemu smrteľníkovi ani nesníva. Sú to vlastne stroje na zarábanie peňazí. Plnia titulky časopisov, ich statusy na instagrame, či facebooku sledujú a lajkujú tisíce fanúšikov. Príjmy z predaja reklamných predmetov ako sú dresy, kopačky, šály, šiltovky, prípadne predaj hokejok a korčúľ,  a mnohých ďalších sú významným zdrojom príjmov klubov.

lední hokej.jpg

Najväčší svetoví výrobcovia športových potrieb, značky ako Adidas, Nike či Puma, ako i mnohé ďalšie investujú obrovské sumy do športovcov a aj tímov, aby propagovali ich značku nosením nimi vyrobenej športovej výstroje.
Dôležitou súčasťou obrovského biznisu zvanom šport je sledovanosť. Vysielacie práva na Tour de France, majstrovstvá sveta vo futbale, NHL, NBA, Wimbledon, Olympijské hry a mnohé ďalšie športové udalosti sa šplhajú do závratných výšok.
Určite sa to však vyplatí, pretože sledovanosť je astronomická. Ľudia napĺňajú štadióny, neváhajú precestovať tisíce kilometrov len aby videli svoj tím, či športový idol naživo v akcii.
Šport má však aj tienisté stránky. Mnohí vrcholoví športovci si v tomto biznise hľadajú spôsob, ako zvýšiť svoj športový výkon, prípadne sa chcú dlhšie „ udržať“ na vrcholovej úrovni.

tour de france.jpg

A siahajú po rôznych preparátoch, produktoch ďalšieho odvetvia čoraz viac sa rozvíjajúceho a spájaného so športom a tým je doping.
V médiach sa stále prezentujú nové kauzy známych tvárí športu. Koľko napríklad cyklistov, vzpieračov, atlétov muselo svoju kariéru neslávne ukončiť pre dokázanie dopingu? Niet týždňa, kedy by sa nevynorila nejaká nová kauza či  škandál s ním spojený. Niektorí ľudia sa nepoučia nikdy.
Na záver sa dá len konštatovať, že komercionalizácia športu bude do budúcna naďalej pokračovať. Pretože šport je produkt, ktorý prináša zisk. A o to vlastne v dnešnej dobe konzumného spôsobu života ide.